נושמים מזרחית
שלום אורח, הרשמה לפורום | הוסף למועדפים
שם משתמש
סיסמה
זכור אותי | שכחתי סיסמה

***[כתבה+תמונות]השקה: פיג'ו 308*** F2H הורדה ישירה מילים צלצול פלייבק רמיקס יוטיוב

עמוד ראשי חדשות המוסיקה מילים לשירים
עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה




עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא

***[כתבה+תמונות]השקה: פיג'ו 308***

מחבר הודעה
 נושא ההודעה: ***[כתבה+תמונות]השקה: פיג'ו 308***
הודעהפורסם: 17 אוקטובר 2007, 19:10 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח

הצטרף: 03 מאי 2007, 13:45
הודעות: 9975
מיקום: בשכונה
לייקים: 29 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)



הקומפקטית החדשה של פיג'ו שומרת על כל הכללים שהציגה ה-307 היוצאת, אך משתפרת בכל סעיף, בעיקר בהתנהגות.

כאשר הוצגה ה-307 בשנת 2001, רבים נותרו המומים לנוכח שינוי הכיוון הדרסטי שעברה פיג'ו. המרחק בין ה-306 לבין מחליפתה החדשה היה כה גדול, עד כדי כך שלא ניתן היה למצוא כל קשר בין השתיים. ה-307 הייתה גדולה, כבדה ונפוחה משמעותית, כאשר את תכונותיה החדשות ניתן היה לסווג לטוב ולרע. הטוב – תא הנוסעים שלה השתפר משמעותית בכל היבט. המרחב גדל, הנוחות השתפרה והחומרים נראו והרגישו טובים בהרבה. והרע – ה-307 איבדה ברגע את מה שהמותג בנה במשך שנים – התנהגות הכביש, בייחוד זו של ה-306. ה-307 נעשתה רכה, נוחה וסלחנית ורכיבים חשובים החלו לאבד כל קשר עם הדרך ואו הנהג, כמו ההגה למשל.


אבל בסיפור הזה לא הכל שחור, כי אחרי פריצת הדרך של פיג'ו, נראה כאילו כל יצרניות הרכב המתחרות בסגמט הקומפקטי, היו חייבות ליישר עם ה-307 קו. אפילו פולקסווגן בחרה מראה בועתי לדור החמישי של הגולף ואף הקצינה אותו יותר עם הצגת הגולף פלוס. כיום למעשה, ניתן לומר בבטחה כי המהפכה בפיג'ו הייתה ראויה, לפחות מבחינת התפישה.

קבלו את האבולוציה החדשה

גם בפיג'ו הבינו שהם הימרו על הקלפים הנכונים, אבל גם להם היה ברור ש-6 שנים לאחר הצגת ה-307, מרבית המתחרים כבר יישרו קו והגיע הזמן להציג מחליפה ראויה. מכונית חדשה שתשמור על התפיסה שלפיה נבנתה ה-307, אך גם תנסה לתקן את שאבד – חדוות הנהיגה.


לשם כך חזרו המהנדסים אל לוח השרטוט, שלא היה ריק, משום שכולכם וודאי מצליחים להבחין בדמיון העצום בין ה-308 החדשה ל-307 היוצאת. למרות זאת[ עבור ה-308 תוכננה שלדה חדשה שצמחה לאורך ב-7.4 ס"מ (427.6 ס"מ כללי), מפשק הגלגלים הקדמי התרחב ב-5.3 ס"מ והאחורי ב-2.6 ס"מ ולסיום, הגג הונמך ב-1.2 ס"מ. גם השלד הוקשח ב-10 אחוזים ביחס לזה של ה-307 והמתלים כוילו מחדש. על פניו, נראה שלא מדובר בשינויים משמעותיים או דרמטיים, אך כולם יחד מסייעים רבות לשיפור ההתנהגות של ה-308 החדשה. כל אלו גם גרמו לעליה של 70 ק"ג ב-308 החדשה.


מבחינת העיצוב, ה-308 קיבלה חזית מודגשת יותר וכעת קשה מאוד לזהותה ביחס ל-207 הקטנה יותר. גם לה נוספה הגיבנת הקטנה כל מכסה המנוע וגם בחזיתה ניתן למצוא יחידות תאורה עצומות (78.5 ס"מ) וגריל ענק, בשתי צורות. האחת רגילה ומוכרת, והשנייה, חדה ותוקפנית יותר. כמו כן, מאחור ישנם שני פגושים שונים, המשלימים את מראם של הפגושים מלפנים באותו אופן. מלבד נגיעות אלו, קשה היה לנו למצוא הבדלים של ממש בין ה-307 המוחלפת ל-308 החדשה.

תמונה

תמונה

תמונה

גוב האריות
תא הנוסעים של ה-308 הוא כבר סיפור אחר לגמרי. אם מבחוץ היא לא נראית שונה מספיק, הרי שתא הנוסעים שלה גרם לנו להתרווח באושר. הנמכת התקרה לא מורגשת בתא הנוסעים והמרווח הגדול נשמר בכל ממד ואף השתפר. מרווח הכתפיים מלפנים גדל (35 מ"מ) וגם מאחור יש מקום לדחוק את אבריהם של שני מבוגרים וילד עם תוספת של 28 מ"מ למרחב הרגליים שהגיעו הודות לדיאטה שעברו המושבים הקדמיים והאחוריים.


שינוי מבנהו של הדשבורד, מקיר פלסטיק למשהו מפוסל בהרבה שנראה כגולש מהשמשה הקדמית מטה, יוצר תחושה של חלל גדול ובעקבותיו גם של פאר. גם שטח החלונות הגדול בהחלט מוסיף ומונע את התחושה הקלסטרופובית שיש בקרב המתחרות, בייחוד אם מדובר ב-308 שמצוידת בגג הזכוכית הפנורמית אותו מאוד אהבנו. זה מעלה את שטח החלונות ברכב לכדי 4.9 מטרים מרובעים, וזה בהחלט המון.


בהתאם לגרסה הנרכשת, תאי הנוסעים של ה-308 מגיעים ב-3 סגנונות: שחור ברובו, אפרפר ושלישי שמצופה כולו בעור, בכל מקום אפשרי. כמו כן, בגרסאות הבכירות, מציעה ה-308 מושבים מצוינים (משולבי עור) שחובקים הייטב את הגוף, כמעט כפי שמקובל במושבי ספורט. גם מושביה ה"רגילים" של ה-308 עשו את העבודה ולא ביישו את התדמית הצרפתית.


תא המטען גדל רק ב-7 ליטרים ביחס לקודמו ונפחו עומד כעת על 348 ליטרים ובמדף הכיסוי נוסף תא קטן למטריה או חפצים קטנים. אולם, בעת קיפול המושבים לצורת הגדלת שטח ההטענה, תעניק ה-308 1,201 ליטרים לעומת 1,328 ב-307 היוצאת.

מה בחזית?

תמונה

אל ימי ההשקה הדחוסים הגיעו ארבעה מנועים מתוך ההיצע הכולל של ה-308. המנוע הראשון הוא מנוע ה-1.6 ליטר החדש של פיג'ו אשר פותח יחד עם ב.מ.וו. זה מציע 120 כ"ס ו-16.3 קג"מ. שני הוא אותו מנוע, רק שהפעם הוא מונשם על ידי מגדש טורבו וזה מפיק 150 כ"ס ו-24.4 קג"מ. שני המנועים הנוספים שהגיעו להשקה, היו מנועי דיזל – האחד בנפח 1.6 ליטר והשני בנפח 2.0 ואלו הם שני מנועי הדיזל המוכרים של פיג'ו בטכנולוגיית ה-HDI.


יבואן פיג'ו לישראל מסר כי הגרסאות הרלוונטיות עבורנו יהיו ה-1.6 בנזין 120 כ"ס (אוט' 4 הילוכים), גרסת 1.6 בנזין טורבו 140 כ"ס (אוט' 4 הילוכים) ויתכן שגם גרסת ה-1.6 טורבו דיזל עם תיבת הילוכים רובוטית הדומה לזו של הסיטרואן C4 פיקאסו.


אירוע ההשקה תוכנן כך שאת יום הנהיגה הראשון נפתח עם שתי יחידות הכוח החזקות – הבנזין טורבו 150 כ"ס והדיזל טורבו עם 136 כ"ס ורק ביום ההשקה השני נזכה לטעום מהמנועים הרלוונטיים יותר.


ראשון לעבור תחת ידנו היה מנוע הדיזל החזק והוא, כך נראה, לא הרגיש שום קושי להניע את המשפחתית הכבדה – 1,434 ק"ג יבשים בגרסה זו וזאת בזכות המומנט הרב אותו הוא מפיק וכי היותו זמין ומוקדם מאוד ברצועת הסל"ד. נתוני התאוצות מדברים על 10.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 205 קמ"ש. פיג'ו גם עשו עבודה טובה מאוד בהשקטת הרעשים, כך שאם סוגרים את חלונות הרכב, קשה מאוד להבחין ברעשו של מנוע הדיזל.


גרסת הבנזין המוגדשת הייתה זו שהתחבבה עלינו ביותר – עם 150 סוסים בארסנל, היא הצליחה לנוע באופן משביע רצון בכבישים ההרריים של קולמר הצרפתית. מנוע ה-1.6 של ב.מ.וו מאפשר לגרסה הידנית להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.8 שניות ועם הסבלנות הראויה,הוא אפשר לנו גם לחצות רף ה-200 קמ"ש באוטוסטראדה (213 מרביים). יתרון הביצועים מגיע גם הודות למשקל הנמוך – גרסת הטורבו בנזין קלה ב-129 ק"ג ביחס לגרסת הדיזל החזקה.


הדבר בא לידי ביטוי במאפייני ההתנהגות של השתיים – שתיהן אמנם מסוגלות לצלוח פניות בצורה מרשימה, עם שיפור משמעותי ברצון להכניס את האף לעומק הפניה, אבל גרסת הדיזל מרגישה מעט פחות חדה ופחות מהנה לנהיגה.

תמונה

קצת יותר רלוונטי אלינו

ברוב המקרים, קשה לעבור ממכוניות ברמתן הגבוהה אל גרסאותיהן העממיות יותר, אך הפעם עם ה-308, המעבר לא היה טראומטי כמו שציפינו. גם בגרסאות הבנזין 120 כ"ס וגם בדיזל 110 כ"ס, תאי הנוסעים שמרו על רמת איכות גבוהה ועל סביבה נעימה לשהייה ארוכה. המושבים אמנם נראים פחות ספורטיביים ומזמינים, גם מאלו של ה-307 היוצאת, אבל הם התגלו כנוחים למדי וגם תנוחת הנהיגה התומכת נשמרה.


מנוע ה-1.6 ליטר אמנם שודך אך ורק לתיבה ידנית באירוע ההשקה, אבל גרסה אוטומטית תופיע כבר בחודש דצמבר הקרוב. התיבה האוטומטית שנבחרה, היא אותה תיבה אוטומטית שאנו מכירים מהעבר – אותה תיבת AL4 בעלת 4 הילוכים ומעין מחשבה משל עצמה אודות תפקוד ואופי העברת ההילוכים – לטוב ולרע.


כאן, משקל עצמי של 1,277 ק"ג לא מרגישים כבדים מדי עבור המנוע הנמרץ, כל עוד כמובן לא מצפים ממנו להעניק את הבלתי אפשרי. בכל מקרה, בשילוב עם התיבה הידנית, ה-308 הזו שמרה על קצב משביע רצון.


בגרסת הדיזל שגם היא תגיע למחוזותינו, אך רק עם תיבה רובוטית, יתרון המומנט והזמינות מורגשים כבר בהתחלת הנסיעה. מגדש הטורבו זקוק רק לכחצי שנייה כדי ליצור לחץ המערכת ולהפיק משיכה מורגשת, כבר בסביבות ה-1,500 סל"ד. על פי נתוני היצרן, שני מנועים אלו, הבנזין והדיזל מצליחים להשיג צריכת דלק טובה גם ב-308 ביחס ל-307 הקלה ממנה. מבחינת ההתנהגות, למרות שמדובר מגרסאות בעלות משקל עצמי נמוך יותר, ישנה תחושה כי המתלים כוילו מעט רך יותר (עדיין קשיחים יותר מה-307), הם סופגים טוב יותר מהמורות, אך עדיין שומרים על גוף מאוזן גם בפניות של הכבישים ההרריים בהם ביקרנו.


השוק הישראלי צפוי לקבל גם גרסה נוספת אשר תתייצב בקצה ההיצע עם מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש שהספקו עומד על 140 כ"ס והוא ישודך גם כן אל תיבת ההילוכים האוטומטית AL4.

חכו כמה חודשים

ה-308 החדשה התגלתה בסוף ימי ההשקה כמכונית טובה מאוד – היא שמרה על כל תכונותיו החיוביות של תא הנוסעים, הוסיפה מנועים יעילים, צמחה מעט בממדים לשיפור המרחב המוצע בתא הנוסעים, ולמרות שמדובר בעניין של טעם, לדעתנו היא גם נראית לא רע בכלל, בייחוד בגרסאות בעלות הפגושים האגרסיביים.


ה-308 צפויה לעשות עליה רק בסוף הרבעון הראשון של השנה, כלומר בסוף חודש מרץ או אף תחילת אפריל. המכשלה היחידה שעומדת בפניה, היא המחיר. יבואן פיג'ו לישראל מסר כי לא קיים סיכוי להציב את ה-308 בקבוצת רישוי 2, כפי שהצליחו עם ה-307 בגרסתה הבסיסית ומחירה אמור לשכון סמוך ל-130 אלף שקל. מה זה אומר עבור השוק המוסדי? שמעטות מהן יצליחו לחדור מבעד למעטה הדרישות הקשוחות של קבוצה חזקה זו.

ברשימת אביזרי הבטיחות תציע לנו ה-308 שלל מערכות כמו בקרת יציבות, בקרות משיכה, פנסי חזית אקטיביים (פונים עם כיוון ההגה), שלושה עוגני איזופיקס למושבי תינוקות (שניים מאחור ואחד מלפנים) עם אפשרות לניתוק קל של כרית האוויר הקדמית וכן 6 כריות אוויר כסטנדרט. באירופה ניתן לקבלה עם לא פחות מ-9 כריות כאלו.


על כל פנים, אנו מצפים לפגוש ב-308 כאן בישראל, עם מפרט ישראלי מלא הכולל תיבת הילוכים אוטומטית וכמובן, על כבישינו המקומיים, שללא ספק טובים הרבה פחות מאלו שחיכו לנו בדרום מזרח צרפת.



קרדיט לוואלה !!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה:
הודעהפורסם: 30 אפריל 2009, 10:17 
מנותק
ציון לשבח
ציון לשבח
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: 18 מרץ 2005, 05:06
הודעות: 31906
לייקים: 635 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)
שם פרטי: <.
שם משפחה: <.


תודה :)

_________________
תמונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: ***[כתבה+תמונות]השקה: פיג'ו 308***
הודעהפורסם: 23 מאי 2010, 11:04 
מנותק
נושם חדש
נושם חדש

הצטרף: 23 מאי 2010, 11:03
הודעות: 1
לייקים: 0 לייקים
פידבקים: 0 (0%)


כריות פריד הכי טובות מומלץ בחום :)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: ***[כתבה+תמונות]השקה: פיג'ו 308***
הודעהפורסם: 27 יולי 2011, 21:44 
מנותק
נושם ותיק
נושם ותיק

הצטרף: 01 אוקטובר 2004, 12:28
הודעות: 17146
לייקים: 110 אוהבים
פידבקים: 0 (0%)


רכב מומלץ רכב יפה מקווה שישמור על המחירון שלו לפחות

_________________
http://karaoke.waller.co.il קריוקי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  

עמוד ראשי » פורומים - דיון, פנאי, תמיכה והעשרת חווית המשתמש » פורום מוטוריקה

עמוד 1 מתוך 1 [ 7 הודעות ]
פרסם נושא חדש הגב לנושא



עבור ל:  

***[כתבה+תמונות]השקה: פיג'ו 308***


היכל התהילה | דירוגים | הצוות
צור קשר | תנאי שימוש | רדיו מזרחית | מילים לשירים | חדשות המוסיקה | מוסיקה מזרחית | שירים במזרחית
Powered By PHPBB Copyright Noshmim Mizrahit 2003-2011 © All right reserved
שיווק הפרסומות באתר זה מופעל על ידי @.מ.י - שירותי מדיה וסליקה באינטרנט
רוצה לפרסם באתר זה? שלח אלינו מייל לקבלת הצעה משתלמת במיוחד